Saigon (Dinercruise)

4 oktober 2019 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Om 18:00 uur werden we opgehaald en naar een havenkade gebracht aan de Saigonrivier. Het werd al donker en de Vietnamezen gebruiken veel gekleurde beeldschermen en linten met ledverlichting om de stemming te verhogen. Hele gebouwen veranderen voortdurend van kleur.

bonsai

Wij scheepten in op de Bonsai, een dinner-cruise-boot. Niet de enige van dit soort die daar lag. Het is big business met deze tochten. Tijdens  een vaartocht van 2 uur wordt er een lopend buffet verzorgd én er is live-muziek. Zelfs Miss Saigon meende ik erin te herkennen.

entreebonsai 2

bandje bonsai

buffet vin pearl gebouw miss saigon

Met nog enkele anderen gezelschappen, waaronder een met oorlogsveteranen, staken we om 19:00 uur van wal. De band begon meteen te spelen. Mooie meisjes in prachtige kledij gestoken traden op met hun Oosterse dansjes.

dansje majestic hotel een andere diner cruise

Het buffet was weer ronduit voortreffelijk. Met zo'n grote groep is het in het begin wat wringen en wurmen maar er was genoeg .......... voorlopig althans.  Met de toetjes, sorry, desserts, liep het wat anders. Degene die goed gepland hadden kwamen aan hun lekkere  trekken. Velen visten achter het net.

led 3 led 1led 2

Toch was de avond amusant en indrukwekkend. Zo varend over de Saigon rivier met de verlichte stad achter je langs schuivend, een muziekje waar ook nog op gedanst werd...…..weer een bijzondere ervaring.

1. Ans:
    4 oktober 2019
    Is het toerisme de grootste bron van inkomsten voor de Vietnamees behalve de koffie?